Betere bevoorrading, betere doorstroming

Spelregels ‘De Schone Stad’ uitgerold

© Binnenstad Ondernemers Federatie
Esther van der Veen van Buck Consultants International en ontwerpster Marlies Kromwijk zorgen dat Ad Dekkers (Voorzitter De Schone Stad Den Haag), Martin Salet (namens verladers en vervoerderorganisaties EVO, TLN en KNV), Eric van den Elshout (voorzitter van de Binnenstad Ondernemers Federatie, en Peter Smit (Haagse wethouder van Verkeer, Binnenstad en Milieu) de touwtjes in handen krijgen voor de uitrol van de spelregels van ‘De Schone Stad’.

Op 5 november jongstleden vond de feestelijk uitrol plaats van de spelregels voor bevoorrading in Boekhandel Selexyz Verwijs.
In het project ‘De Schone Stad’ zijn hiertoe afspraken gemaakt tussen binnenstadondernemers, toeleveranciers, transporteurs en de gemeente. Een betere bevoorrading maakt de binnenstad aantrekkelijker voor het winkelend publiek, dat dan niet wordt gestoord door het bevoorradend verkeer.

BOF bulletin nr. 41 - december 2007

De spelregels voor de bevoorrading zijn van kracht geworden in voetgangersgebieden in de binnenstad van Den Haag en zijn een aanvulling op de bestaande venstertijden.
Leveranciers en transporteurs zorgen voor een goede doorstroming in de Haagse binnenstad door bijvoorbeeld het aantal leveringen te minimaliseren en te parkeren aan één kant van de straat, zodat ander verkeer makkelijk kan passeren.
Winkeliers en horecaondernemers zorgen ook voor een goede doorstroming door bijvoorbeeld terrassen, reclameborden en plantenbakken pas na 11.30 uur op straat te zetten.

© Binnenstad Ondernemers Federatie

Ook gezamenlijke afspraken tussen leveranciers en binnenstadondernemers over het bevoorradingstijdstip om de venstertijden zo efficiënt mogelijk te gebruiken zijn onderdeel van de spelregels.
Om te zorgen dat iedereen zich aan de spelregels houdt worden flyers met spelregels aan chauffeurs en binnenstadondernemers verspreid. Daarnaast wordt onderzocht of deze spelregels ook gehandhaafd kunnen worden.

 

BOF bulletin nr. 41
Dit artikel stond in BOF bulletin nr. 41
Download BOF bulletin nr. 41 Of bekijk dit nummer online.