Actieprogramma Toerisme

© Binnenstad Ondernemers Federatie
[Klik op de afbeelding voor groter]

Recent is een voortgangsrapportage over de inzet van het Actieprogramma Toerisme uitgebracht. In die rapportage wordt de aandacht gevestigd op toerisme / vrijetijdseconomie als één van de belangrijkste economische kanskaarten van onze stad is.

Nieuwsbrief BOF - juli 2012

Toerisme heeft een hoge economische spin-off: alleen al de hotelovernachtingen leveren de Haagse economie zo'n € 200 miljoen op. Daarnaast maakt een veelzijdig en kwalitatief hoogwaardig aanbod van toeristische voorzieningen Den Haag een prettige stad om te wonen, werken en te bezoeken.

Om het toerisme verder te versterken wordt vanuit het Actieprogramma Toerisme in 2012 ingezet op het beter vermarkten en verbinden van het toeristisch product. Dit kan bijvoorbeeld met betere informatievoorziening op stations of met de inzet van hoogwaardig filmmateriaal op beeldschermen op toplocaties. Daarnaast is er veel aandacht voor het accountmanagement richting het bestaande bedrijfsleven, de acquisitie van nieuwe formules en de toeristische marketing van de stad. Uiteindelijk zijn ook dit soort inspanningen goed voor de ondernemers in de Haagse binnenstad.

BOF nieuwsbrief 07
Dit artikel stond in de BOF nieuwsbrief van juli 2012.

Bekijk de BOF nieuwsbrief van juli 2012.

Meld u hier aan voor onze nieuwsbrief